Lakat került a Ferihegy 1-es termináljára

Dátum: 2012-06-01

 

A Malév csődje húsbavágóan érinti a Budapest Airportot. Több mint 4 milliárd forintnyi összeg ragadt benn, amelyre esély sincs, hogy valaha megtérül. A takarékosság részeként mától bezárják az 1-es terminált.
Nem fog megépülni a Cargo város sem, és magyar nemzeti légitársaság biztos nem lesz, legalábbis egyelőre – ezt mondta a minap Hardy Mihály a Budapest Airport kommunikációs igazgatója a Gazdasági Rádiónak.
 
Ma csak egy, azt mondják, ideiglenes búcsúra készülünk, amikor lakat kerül a Ferihegy 1-es terminálra, úgy 5 évre. Még a második világháború előtt döntöttek a felépítéséről és rövidesen el-el indult a hol katonai, hol polgári repülőzés. ’56-ban onnan startolt el a Malév első nyugati menetrend szerinti járata Bécsbe – hangzott el a Gazdasági Rádióban.
 
Ma este, állítólag egy Stuttgardba készülő fapados járat lesz az, amelyik fél 10-kor felemelkedik Ferihegy 1-ről, majd a többiek nevében is búcsút int az 1-es Terminálnak. Aztán holnaptól már mindenki a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-eséről indul.
 
A Budapest Airport pedig egyelőre szenved, jobban mondva megszenvedi, hogy a forgalmának majdnem a fele odalett, amikor a Malév 66 éves működés után leállt. Ezért is kell most költözni. Kénytelen-kelletlen leállnak a fejlesztések is, így például nem épül meg a teherközlekedésnek megálmodott Cargo város sem. Arra még terv sincs, hogy a 100 millió eurós elhalasztott fejlesztéseknek mikor érkezhet el újra az ideje.